Ik kook mee!

03/07/2018 Thomas Verlinden

Samen eten en koken doen kinderen gezonde voeding meer waarderen en helpt hen gezonde eetgewoontes aan te leren. Dat blijkt uit een Belgische studie van de Universiteit Gent waarbij de onderzoekers vooral het gedrag van de ouders bestudeerden.

Wat de ouders denken of zeggen om hun kinderen gezonder te doen eten, blijkt niet zo’n grote impact te hebben op het gezondheidsgedrag van hun kinderen. Het is hun eigen manier van leven dat de keuzes bepaalt die hun kinderen zullen maken. Ouders hebben dus een veel grotere invloed op het gezondheidsgedrag van hun kinderen dan dat ze denken. Ze dienen daarom vooral zelf het goede voorbeeld te geven.

Wil je als ouder je kind een gezonde levensstijl aanleren? Zorg dan dat ongezonde zaken als frisdrank, fruitsap, koek en snoep niet of niet zoveel beschikbaar zijn in huis. Geef zelf het goede voorbeeld door water uit de kraan te drinken als je dorst hebt en door niet tussendoor te snacken.

Heb je als ouder interesse in de gezondheid van je kinderen en wil je daarom meer te weten komen over gezonde voedingsgewoonten voor kinderen? Volg dan een opleiding
kindervoeding
 aan De Schoonheidsschool.

Nog andere opleidingen rond kinderen en onderwijs? Ontdek al onze opleidingen aan De Schoonheidsschool of het centrum voor afstand-en avondonderwijs!

relatedBlogs

Studeer om te slagen. 6 studietips van onze experts.

Het opleidingsplan: groeimogelijkheden voor werknemers

10 studietips voor onze studenten

nextLabel

Zorgeloos als een kind??

relatedCourses

Kindervoedingsadviseur

Volg les in je eigen regio. Kom alles te weten over gezonde voeding voor je kind.

Psychologie van het Kind

Volg de opleiding Psychologie van het Kind en word een krak in je vak als Kindercoach.

Kinderyoga Instructeur

Schrijf je in voor de cursus Kinderyoga Instructeur en start je eigen bedrijf.

EHBO bij kinderen

Heb je voor je werk het attest Levensreddend Handelen bij Kinderen nodig?

Kindercoach

Schrijf je in voor de cursus Kindercoach en word veelzijdig Kindertherapeut.

studyCategories

Gezondheidszorg & Welzijn